Visit Jyväskylä – verkkosivusto


Visit Jyväskylä – tietoa matkailijoille ja ammattilaisille

Visit Jyväskylä Region – matkailumarkkinointi ja -neuvonta toimii Jyväskylän, Laukaan, Muuramen, Uuraisten, Hankasalmen, Petäjäveden, Toivakan, Joutsan ja Äänekosken matkailuneuvontapisteenä. Visit Jyväskylä Region tarjoaa tietoa ja vinkkejä alueen käyntikohteista, majoitus- ja ravitsemusliikkeistä sekä tapahtumista Jyväskylän seudulla.

Jyväskylä on vireä liikunnan ja hyvinvoinnin kaupunki, jossa järjestetään vuosittain yli 5 000 tapahtumaa. Monipuolinen Keski-Suomi puolestaan tarjoaa runsaasti elämyksiä järviluonnossa ja lukuisia vaihtoehtoja majoittumiseen ja ruokailuun. Uuden verkkosivuston lähtökohtana oli näiden elämysten kattava ja näyttävä markkinointi yleisölle.

Trimedia Oy toteutti Jyväskylän seudun matkailun Visit Jyväskylä Regionin sivuston kokonaisvaltaisen uudistuksen. Projektin haasteena oli mm. suuri määrä vaihtelevaa sisältöä, jotka haluttiin esittää selkeästi ja yhdenmukaisesti.

Vastasimme sivuston visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta, laadunvarmistuksesta, saavutettavuuden auditoinnista ja toteutumisesta,  sekä käyttöönoton varmistamisesta. Mobiilikäytettävyys huomioitiin tarkasti jo alusta lähtien. Asiakkaalle räätälöitiin oma WordPress-teema yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa, joka mahdollistaa vaivattoman ja intuitiivisen sisällönhallinnan.

Uusi visitjyvaskyla.fi sivusto on

Kohdekortti-toiminnallisuus

Sivusto tarjoaa tietoa paitsi matkailijoille, myös ammattilaisille. Ammattilaisille kohdennettu sivusto sisältää faktatietoa alueesta kuten suosituksia majoituksista tai esim. konferenssi- tai kokouspalveluista.

Kohdekortti-toiminnallisuus oli suuri kokonaisuus sivustoa – kortit sisältävät tietoa alueen yrityksistä ja palveluista, joiden näkyvyyteen yritys voi itse vaikuttaa. Kohdekortteja on kahdenlaisia: maksullisia ja maksuttomia. Maksuttomissa korteissa näkyvät yrityksen ajantasaiset yhteystiedot. Maksavien yritysten palvelujen tiedon näkyvät laajemmin, tulevat haussa paremmin esiin ja ovat omia selkeitä sisältökokonaisuuksia. Maksullisissa korteissa tietojen näyttäminen loppuu automaationa kun maksettu näkyvyys umpeutuu. Sivuston kohteille integroitiin lisäksi Tripadvisorin ulkoinen syöte, joka tuo kohteelle esimerkiksi TripAdvisor matkailija-arvosanan.

 

Näin projektissa edettiin:

Erityinen huomio saavutettavuuteen

Visitjyvaskyla.fi-sivusto on toteutettu WCAG 2.1 -kriteereihin pohjautuen saavutettavuuden AA-tasolle ja saavutettavuuden tasoon on kiinnitetty erityisen paljon huomiota niin kehitysvaiheessa kuin sivujen julkaisun jälkeen. Sivujen auditoinnissa käytämme erilaisia saavutettavuuden arviointiin sopivia työkaluja.

Luo oma matkasuunnitelma

Klikkaamalla miellyttäviä kohdekortteja käyttäjä voi suunnitella oman matkansa alueelle ja poimia talteen kaikki kiinnostavat kohteet, joissa haluaa matkan aikana vierailla. Matkasuunnitelman voi ladata pdf-tiedostona tai lähettää sähköpostitse haluamaansa osoitteeseen.

Inari Markkanen

Front-end Developer
Inari vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta.

Kiinnostuitko? Kysy meiltä lisää